BIG NEWS! :) FF5 + TRX + FMS

Så nu är det klart! har startat ett mer seriösare samarbete med SETH RONLAND nu inför fitness five till nästa år! Ska bli riktigt intressant och roligt :D
Har fått mitt första schema där styrka är i fokus vilket jag känner att jag kan behöva faktiskt!
Och en ruggit rolig grej som är med på schemat är TRX!!! har en hel del att "plugga" in i skallen, mycket nytt på schemat.

Så får se när jag börjar köra ordentligt enligt det nya, väntar bara in TRX settet! lääängtar till att köra TRX, har velat testa på det ett bra tag nu!
Kan ta lite om TRX kanske!

TRX bygger på kroppsviktsmotstånd, vinklar och stabilitet
Vad du än gör med redskapet så aktiveras coren, man aktiverar core muskelaturen utöver vad man är van vid så jag antar att jag kommer få en ruggig träningsvärk! + att TRX ger en hög energieförbrukning

http://www.youtube.com/watch?v=nmr9GK1bVec 

Där har ni en länk på ett klipp med Seth och Trx :D
Ska även ner till honom någon helg jag har tid och köra ett FMS test!
FMS = Functional Movement Screening, testet får alltså fram en klients rörlighet och stabilitet med 7 tester/


FRÅGOR?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0