En bra vecka!

Hemkomen från 1,5-2h pass precis och även det gick ruggit bra! :D
har tryckt i mig lite fiberikad havregrynsgröt med kruskailk och 500g keso!
Och senare ska jag försöka att laga en ryggbiff gryta ;) en "nyttig" sådan så återkommer med den senare :D

till passet då! kan ju bjuda på HELA passet idag! så får ni verkligen se hur jag tränar

Börjar med att värma upp på bandet(oftast) i ca 5-6min!

sedan kör jag triger tail med en tennisboll, egentligen är det en stav man kör med men har ingen sån! Använder den innan träningen för uppvärmning, förbereder musklerna effektivt för arbete
på passet idag blev det pec minor(lilla bröstmuskeln) och teres major(nedre delen av skulderbladet) 
och det är riktigt skönt då man får igång blodcirkulationen! 

sen går jag över till Dynamisk stretch  
Knä vagga till utfall 5ea
Inverted hamstring 5ea
Worlds greates stretch 5ea
Ankel mobilitet med pinne 15ea
Hardrolls med gummiband 5ea
Floorwipes 90/90  15ea

Till själva styrkepasset då jag idag körde på 60% av mitt 1RM
kör även med (41x) alltså 4sec negativa - 1sec statiskt - och sen lyfta upp med explosivitet och även fast det blir tungt så ska jag köra med intention att lyfta explosivt!

Hantelpressar lutande

10r - 20kg
10r - 20kg
10r - 20kg

Flyes hantlar
10r - 12kg
10r - 14kg
10r - 14kg

Smal bänkpress
10r - 45kg
10r - 45kg
10r - 42,5kg

90graders rodd TRX (x) = explosivt
max - 50reps
20r - 20reps

sen går jag över till Curicuit alltså kör ett par övningar med så liten vila som möjligt!

Axelpressar 8reps 22kg
Lateral raises 8reps 9kg
Enarms rodd hantel 8reps 28kg
Negativ lutande bänk bröstpressar 8reps 22kg
TRX planka 1min
TRX sidoplanka 1min
TRX sidoplanka 1min
TRX Chest press 8reps

sen hopprep som kardio i 6min  med intervaller på 20sek all out och 40sek promenad

avslutar med stretch
TRX hip flexor stretch 30s ea
TRX keenling quad-recuts stretch 30s ea


Så såg mitt pass ut idag! och nästa vecka (sista veckan på schemat jag kör på nu) så blir det TUNGA lyft på två utav dagarna och dom andra två dagarna fortsätter jag på 60% av mitt 1RM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0