Vibram FiveFingers vs Evo blackTerra Plana





Vilka vinner tror ni? JAG har ett par FiveFingers och kan säga att dem är det bästa köp jag gjort inom den kategorin..
Men nu idag hittade jag dem där TERRA PLANA i en tidining. tycker dock att FF är betydligt mycket snyggare/coolare än dem så kallade "Evo Black"

och jag kan inte hitta någon direkt skillnad på dem förutom utseendet och att FF har tår.
Känns faktiskt som att det är skönare med tår för tanken med dem skorna är ju trotsallt att foten ska va stabil i skon så det känns som barfotalöpning och inte glida runt i skon som det kanske gör i Evo black?  fast det kanske dem inte gör!?
Nä testa ett sånt par skulle man faktiskt vilja göra så man har något att jämnföra med! 

FÖRDELAR MED BÅDA SKORNA ÄR

1. Stärker musklerna i dina fötter                                       

2. Ger dig en bättre hållning

3. Ditt nervsystem stimuleras genom att känna marken

4. Du kan röra dina fötter så som naturen avsett

så skorna i sig är nog rätt lika i tekniken men evo black får ett plus i kanten för dem är gjorda av återvunnet material till stor del, vet inte om FF också är det men hittade inget om det så att.. :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0