DISC!

Tänkte ta upp ett test jag gjorde, ett personlighets test som tog ca 8-10min att göra!
DISC - Dominance - Influencing - Steadiness - Compliance

Fick svara på 24a frågar om mig själv, hur jag uppfattar mig själv!
Varje fråga hade 4a olika alternativ och man skulle kryssa i en utav den som man tyckte stämde bäst på mig och en utav den som man tyckte stämde sämst ! efter alla frågor så blev svaret iväg skickat till Seth som satt på en annan data och sedan gick vi igenom det,
och det stod om mig i 15sidor om hur jag är som person, riktigt intressant att höra då man inte kanske vet hur andra folk ser mig!
I massa olika kategorier som jag tar upp här nedanför och i vissa visar jag ett stycke vad det stod om mig!


GENERAL CHARACTERISTICS

- Rasmus has high ego strengths and may be viewed by some as egotistical.

- Rasmus needs to learn to relax and pace himself

- He will usually see through others if they go too far with flattery.

STRENGTHS

- Sets high standards for self and others.

- Results and goal-oriented.

- Straightforward communicator.


COMMUNICATION DO'S

- Present your recommendations for improving him (health/energy) softly, non
threateningly, with a sincere tone of voice.

- Be clear, specific, brief and to the point.


COMMUNICATION DON'TS

-
Don't ramble on, or waste his time.

- Don't ask rhetorical questions, or useless ones.

KEYS TO COLLABORATING

-
Shortcut methods that don't negatively affect results.

- A warm and friendly environment.

KEYS TO MOTIVATING

- An environment where he can ask specific questions--not just beat around the bush.

- Objectivity.

HINDERING FACTORS
Rasmus has a tendency to:

- Can't wait for others, so does it himself.

Ah det finns mer att ta av men känner att det här räcker för er ;)
Som ni ser så står det på Engelska, hoppas det inte göra något men jag hade verkligen ingen lust att översätta allt!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hopp skulle ju lägga in filmer och bilder från Videokameran men får ingen kontakt med datan från kameran så får försöka fixa det nån annan dag!


En bra bok som vi fick :D



Och min form just nu ! : )

ah det får räcka för tillfället måste dra iväg ett mail också!

Kommentarer
Postat av: Anonym

oohh ska ha den i bloggen;)

2011-01-17 @ 21:28:33
URL: http://psychedelique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0