F5

Nu ska vi se! vart ska jag börja? ska försöka få ihop ett bra inlägg nu efter gårdagen :) 

Jag kan börja med att FitnessFive va en riktigt rolig tävling och det va första gången jag stod på scen och det är något jag kommer fortsätta med (iaf med F5) 
Det är roligt att man va en utav "dom" som stod där brevid scen och förberedde sig.
Förr har man bara stått framför scen som åskådare och kollat på den "klumpen" som stått brevid scen eller alltid stått där och undrat vad gör dom bakom scen? hur förbereder alla sig? vad har dom på sig? vad äter dom? osv och alltid tänkt, när ska jag stå där? och nu har den dagen varit och jag har fått lärt mig något nytt och fått lite tävlingserfarenhet :D
Men till mina mål, satte jag dom? hm bra fråga, jag hade ju som sagt inte satt upp några mål, jag hade knappt kollat vad dom andra hade lyft i de andra deltävlingarna så jag kom till Karlskrona med ett mål.. att köra mitt race och jag tycker det gick bra, det hade bara vart jobbigt att gå där och tänkt, fan nu måste jag göra så många för han och hon gjorde si och så många blablabbla

Men till själva tävligen då..

Kan ju börja med att säga vad jag vägde in mig på (flugvikt ja vet) men det blev lättare än vad jag förväntat mig 

66kg blankt, det trodde jag aldrig.. hade hoppats på att landa preics under 67!:) 

I bänkpressen körde jag på 65kg och klarade 19reps (godkänd)

I bicepscurl körde jag på 32,5kg och klarade 12reps (klantade till mig duktigt med tekniken) (ej godkänd) 

I knäböj körde jag 100kg och klarade 12reps godkända (3 ej godkända tydligen) (godkänd)

I chins körde jag kroppsvikten och klarade 16reps (hade hoppats på fler)

I dips körde jag kroppsvikten och klarade 25reps (hade hoppats på fler) 


Men jag får vara nöjd med resultatet, det va tyngre än vad man trott både mentalt och fysiskt, det va hårt bedömt och man lärde sig att det inte är som inne på gymmet där man kör ett pass på 1 timme, här stod man i flera timmar och körde 5 "övningar".
Det kanske är något man ska tänka på nästa gång man är i gymmet, att köra lite striktare ;) fast det får man ju se hur det går haha :D 

Jag hade faktiskt velat vara kvar i Karlskrona en natt till, dels för efterfesten (lättare att snacka/lära känna folk bättre när man inte är så fokuserad på tävlingen)
och sen hotelfrukosten ...... AH jag fick ingen hotelfrukost :( 

Men vi åkte hem direkt och stannade till på BK (tråkigaste stället) och speciellt gott va det inte man bara tryckte i sig bara för att :P Dock hade morsan vart så snäll att plocka undan lite godsaker från syrrans studentmotagning !: ) TACK


Sen så måste jag ju såklart tacka vissa personer och Speciellt min FARSA som verkligen hjälpt mig nå otroligt mycket utan honom hade det varit svårt! 

Seth Ronland min coach som vart fantastisk, utan honom hade jag aldrig stått där på scen http://www.sethronland.nuhttp://breezefitness.se/

Vänner som stöttat och peppat mig under hela resan (ni vet vilka ni är, ta åt er) 

TACK SÅ MYCKET ALLA!
Kommentarer
Postat av: Björn

Grymt jobbat Rasmus!

2011-06-13 @ 14:19:26
Postat av: Desi

Grymt bra jobbat! Synd att du missade festen, det var en riktigt trevlig avslutning på en kanon-dag!

Kör hårt så ses vi snart på ny tävling?! :)

2011-06-13 @ 15:13:04
URL: http://www.fitnessdesi.blogspot.com
Postat av: Ralle

Tack Björn ! :)



Desi : tack, jaa verkligen, kan tänka mig det! :)

Ja absolut, F5 nästa år också sen får man se om det blir någon annan tävling innan :)



2011-06-13 @ 20:06:52
URL: http://rallestraning.blogg.se/
Postat av: Erik

Ralle, häng med och kör chinsen och dipsen på Fitnessfestivalen i december. Perfekt, lättsam tävling att köra på vinterhalvåret.

2011-06-16 @ 15:01:02
URL: http://fitnessaim.se
Postat av: Ralle

Erik, Hm ska tänka på det.. låter rätt vettigt faktiskt! :)

2011-06-16 @ 21:17:56
URL: http://rallestraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0