Recovery -7?

Ska snart bege mig iväg till gymmet och efter gymmet idag ska jag testa på en ny återhämtnings metod (iallafall för mig) som innebär kallkall dusch i 7-10 minus gradigt vatten i ca 5-12min och därefter duscha varmt i 2-10 min 
Egentligen ska man bada men eftersom jag inte har ett badkar tillgängligt just nu så får det bli en dusch!

Hur funkar detta ? 

Jo om du badar kallt/duschar så ökar blodgenomströmningen genom kroppen för att den försöker att värma upp sig. Musklerna får då bättre förutsättningar för att återhämta sig, slaggprodukter förs bort, osv.
Enkelt förklarat! 


Får berätta mer om hur detta funkar imorgon! hoppas att min värk i kroppen går över, och jag kom på varför jag va så mör i kroppen igår (och idag) det är jobbet, jobbar på tak nu och står med böjd rygg hela dagarna, är även helt mör i mina underarmar.. fan man hittar "nya" muskler varje dag, om ni fattar vad jag menar ;) 

Idag har jag lite Pattar och TRX på schemat :D 

Vi hörs senare!
Kommentarer
Postat av: Anton

Hur duschar man i minusgradig vatten? :)

2011-05-24 @ 20:36:18
Postat av: Ralle

Jo, man har en kompis som står och kastar is på en! ;)

2011-05-24 @ 21:56:03
URL: http://rallestraning.blogg.se/
Postat av: Gustav

Fan. Är det denna metoden som Erik också bloggat om... Seth kommer säkert sätta mig på denna metoden också. Eller så är det bara för att ni ska tävla kanske :)

2011-05-24 @ 22:26:25
Postat av: Erik

Gustav, ja, det är samma. : )

2011-05-26 @ 06:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0